Cele mai bune branduri de cosmetice româneşti

Cele mai bune branduri de cosmetice româneşti

01 decembrie 2012 Luiza Burhai Redactor

Automat când vorbim de cosmetice româneşti, sărbătorim oamenii excepţionali din spatele unor produse care şi-au menţinut locul pe rafturile româncelor pentru mai bine de 20 de ani.

Privind în urmă, dar şi în viitor, ne amintim cu nostalgie de Dr. Ana Aslan, care insera în ale sale faimoase creme Gerovital reţeta tinereţii fără bătrâneţe, de chimistul Mario Badescu, care a primit aprecierea românilor după 40 de ani de când a câştigat-o pe cea a americanilor sau de Dr. Elena Cremenescu, ale cărei cercetări în tot ce înseamnă produse medicale pe bază de plante a dat startul unui val ce defineşte în prezent preferinţele publicului roman în materie de cosmetice.

Privite de unii că un fel de „retrocosmetice“, Gerovital, Farmec, Elmiplant, Aslavital şi Cosmetic Plant sunt încă produsele de tradiţie, care au asigurat vreme de zeci de ani întreţinerea frumuseţii femeilor din România.

Astăzi, în încercarea de a recupera decalajul faţă de multinaţionale, producătorii români de cosmetice urmează reţeta succesului şi pornesc în goana după vizibilitatea la raft, pe posturile tv sau în revistele glossy.

Aşa se face că pe lângă L' Oreal, Nivea şi Vichy, întâlnim în revistele pentru femei şi mostre de Gerovital sau Elmiplant, menite să ne informeze că produsele cosmetice româneşti încă sunt printre noi, sunt similare cu cele străine din punct de vedere al calităţii şi nu pleacă nicăieri.

Ba mai mult, companiile de cosmetice româneşti dezvoltă strategii de marketing coerente, care promit să le mărească notorietatea printre consumatori, accelerează promovarea în ciuda crizei şi măresc vizibilitatea brandului şi în afară ţării noastre. 

Şi din punct de vedere al calităţii produselor lucrurile merg pe calea cea bună. Primul produs antirid ce conţine Resveratrol a fost introdus în premieră mondială la un brand românesc, acelaşi care a anunţat în 20006 lansarea unei game hidratante bazate pe descoperirea aquaporinelor.

Tot în România a fost obţinut un ingredient revoluţionar pe piaţa cosmeticelor, printr-o tehnologie de separare-purificare izotopică imaginat de cercetători români de renume şi premiat cu Medalii de Aur şi Diplome de Aur la cele mai vestite saloane de inventică de la Londra, Bruxelles, Geneva.

Iată care sunt cele mai bune branduri de cosmetice din România:

Farmec - Gerovital, Aslavital, Aslamed

Canoanele frumuseţii se schimbă într-un ritm extrem de alert, însă există lucruri care rezistă peste timp, asemeni unor obiecte de artă preţioase.

Tradiţia celor 120 de ani de existenţă a „casei cu farmec” dăinuie prin portofoliul vast al companiei care însumează câteva sute de produse, cele mai cunoscute game fiind Gerovital H3 prof. dr. Ana Aslan, Gerovital H3 Evolution, Gerovital Plant, Aslavital, Farmec, Aslamed, Doina, Athos şi Obsesie.

Istoria modernă a companiei începe în 1967, când Farmec devine primul producător de creme şi emulsii Gerovital H3 prof. Dr. Ana Aslan din România.

Prof. Dr. Ana Aslan, considerată „părintele geriatriei şi al gerontologiei”, a lansat linia de tratamente antirid ce îi poartă numele. În timp, s-a dovedit, de către multe alte studii ştiinţifice, că cercetătorul român a descoperit reţeta tinereţii fără bătrâneţe.

Produsele se adresau femeilor ajunse în pragul vârstei de 40 de ani, când tenul arată primele semne de îmbătrânire. Astăzi, Farmec produce peste 400 de produse cosmetice, care acoperă o gamă largă de utilizare.

Grija pentru frumos şi respectul faţă de tradiţie, sănătate şi mediul înconjurător, completate de cercetarea continuă, originalitatea şi atenţia faţă de cerinţele clienţilor săi, au făcut din Farmec un producător apreciat de-a lungul timpului, iar Gerovital este asul din mâneca cosmeticelor româneşti.

Cea mai recentă adiţie la portofoliul companiei este Aslavital Mineralactiv, o gamă lansată în primăvara lui 2012, care se adresează tenului sensibil. Aslavital Mineralactiv conţine produse hipoalergenice, fără parabeni, cu extract ecocertificat de Goji şi Argilă 100% naturală.

Mario Badescu

Povestea lui Mario Bădescu, chimistul pasionat de cosmetică, a făcut înconjurul lumii până acum şi într-un final a trecut şi pe lângă urechile românilor. El a făcut parte din aceeaşi generaţie cu Ana Aslan, cu care a şi fost coleg de studii. În 1955 a plecat din România la New York, unde, în 1967, a deschis un salon de cosmetică unde practica tratamente faciale.

În încercarea permanentă de a găsi remedii pentru problemele tenului, cosmeticianul a dezvoltat o gamă proprie de produse pe care le-a implementat în salon. De atunci, produsele au aceleaşi formule brevetate de el şi chiar şi aceleaşi ambalaje, pentru că Mario Bădescu era de părere că ambalajele nu trebuie să fie scumpe şi sofisticate, ci nişte recipiente curate şi practice, pe care clienţii să poată citi listă scurtă de ingrediente naturale.

De mai bine de 40 de ani, salonul se află la aceeaşi adresă (320 East 52nd Street, New York) şi poartă acelaşi nume, iar unele dintre cosmeticiene sunt românce şi lucrează de ani buni acolo, ducând savoir faire-ul lui Mario Bădescu mai departe.

Acum, produsele Mario Badescu au ajuns şi în ţară de origini a chimistului, spre deliciul celebrităţilor din România care vor să calce pe urmele unora precum Cher, Jennifer Aniston, Kate Moss, Natalie Portman, Charlize Theron, Oprah Winfrey s.a.

Deuteria Cosmetics

În ultimele decenii, progresul ştiinţelor medicale a determinat ca în întreaga lume, medicii dermatologi să se implice major în elaborarea produselor cosmetice de mare eficienţă. România are reprezentantul său, Prof. Univ. Dr. Ioan Nedelcu fiind nu doar unul dintre cei mai buni profesori doctori în dermatologie de la noi, ci şi părintele Deuteria Cosmetics.

Apa a devenit unul dintre principiile active de cea mai mare importanţă în această ştiinţă, deoarece reglează procesele biologice care stau la baza vieţii. Studiul surselor naturale de apă a dus la descoperirea unor ape cu proprietăţi biologice deosebite, utilizate atât terapeutic în cadrul crenoterapiei, cât şi în producţia de cosmetice.

Apa Echilibrată în Deuteriu - AED, (Deuterium Depleted Water - DDW) este o apă specială, creată în laborator, cu proprietăţi biologice spectaculoase. Este obţinuta în România printr-o tehnologie de separare-purificare izotopică imaginat de cercetători români de renume şi premiat cu Medalii de Aur şi Diplome de Aur la cele mai vestite saloane de inventică de la Londra, Bruxelles, Geneva.

Efectele benefice uimitoare ale Apei Echilibrate în Deuteriu - AED (DDW) se exercită atât asupra metabolismelor celulare pe care le îmbunătăţeşte spectaculos cât şi în controlul proliferării celulare în general şi cutanate în special.

Produsele cosmetice medicale din gama Deuteria sunt rezultatul unor studii ştiinţifice profunde şi riguroase şi au la bază combinarea efectelor extraordinare ale apei echilibrate în deuteriu cu esenţe, uleiuri, extracte, vitamine. Efectul este imediat şi se manifestă printr-o piele vizibil îmbunătăţită, proaspătă şi suavă.

Elmiplant

Natura a reprezentat sursa de inspiraţie pentru Elmiplant încă de la lansarea ei pe piaţă. Compania a fost înfiinţată în 1992 de către dr. Elena Cremenescu, specialistă în farmacie şi, înainte de toate, un foarte bun cercetător în tot ce înseamnă produsele pe bază de plante.

Având la bază această moştenire solidă, experţii din laboratoarele Elmiplant se folosesc de cunoaşterea în profunzime a ingredientelor naturale şi a proprietăţilor acestora pentru a crea noile game de produse cosmetice.

Linia de produse Elmiplant se adresează îngrijirii tenului şi a corpului, include produse anticelulitice, şi are la bază ingrediente provenite direct din natură: ulei de mandarine, cafea verde, vitamina E, alge marine, bioelastina, aloe vera, acid salicilic, cireşe, ginkgo biloba, guarana, lavandă, iaurt etc

Cosmetic Plant

Înfiinţată în 1991 cu capital privat autohton, Cosmetic Plant a traversat an de an etape de dezvoltare continuă, reuşind să devină în prezent una dintre cele mai bine cotate companii româneşti de cosmetice.

Conform principiului de succes pe care funcţionează orice companie de cosmetice românească, Cosmetic Plant s-a bazat tot pe buchetul naturii şi pe acele elemente care, prin proprietăţile lor speciale,  satisfac necesarul de îngrijire al femeilor.

Extractele naturale din gălbenele, muşeţel, salvia, cătină, ceai verde, aloe vera şi măceşe sunt încorporate în creme, emulsii, loţiuni sau şampoane şi îngrijesc specific tenul - fie acesta normal, delicat, matur sau acneic - diversele tipuri de păr, pielea mâinilor, a corpului şi cea a picioarelor.

Cea mai nouă gamă este Bioliv, ce conţine ulei de măsline bio şi extract din frunze de măslin care acţionează  că stimulant, antioxidant şi tonifiant. 

Alături de uleiurile vegetale de migdale dulci şi sâmburi de struguri, reduce pierderile de apă din epidermă şi restabileşte elasticitatea pielii. Noua linie de la Cosmetic Plant se împarte în gamele Bioliv Antiaging, Bioliv Hydra şi Bioliv Clear.

Suntem foarte încantate de gama BIOLIV ANTIAGING, formularea cremelor având central o tripeptida ce stimulează producţia de colagen şi acid hialuronic proprie pielii, promiţând efecte antirid remarcabile.

Ivatherm

Ivatherm oferă soluţii sigure şi eficiente pentru pielea sensibilă, uscată, acneica, cuperozica, imbatrinita sau perfect sănătoasă, dar având nevoie de o îngrijire continuă. 

Curioşi în privinţa deciziei brandului românesc de a realiza producţia în Franta, am aflat de la fondatoarea Ivatherm motivul din spatele strategiei lor: “ Am ales apa termală Herculane pentru cremele Ivatherm fiind impresionată de tradiţia şi povestea apei din valea Cernei. Este foarte apreciată de dermatologi pentru proprietăţile ei calmante, antiiritante asupra pielii sensibile. Pentru că Franţa este ţara cu cea mai mare expertiză în industria cosmetică, am ales să realizăm producţia şi formularea produselor acolo. Astfel, folosim cei mai noi şi mai eficienţi activi cosmetici şi avem o garanţie a calităţii produselor”, declară Rucsandra Hurezeanu, fondatoarea şi directorul general al Ivatherm.

Brandul este cunoscut pentru introducerea în premieră mondială a primului produs antirid ce conţine Resveratrol (2005),  pentru lansarea unei game hidratante care se bazează pe descoperirea aquaporinelor (2006) şi pentru gama anti-aging UNA,  care conţine celule stem vegetale.

Clona

Faptul că Dorin Negrău este la bază farmacist a stârnit pentru mult timp discuţii în lumea modei, talentul şi priceperea fiindu-i puse la îndoială, din cauza faptului că nu avea studii de specialitate.

Astăzi, designer-ul clujean se înscrie într-un demers pefect coerent cu specializarea sa, lansând linia de cosmetice a Laboratoarelor Dorin Negrău, Clona.

Linia este bazată pe un extract de venin de viperă şi conţine un set complet pentru îngrijire zilnică - Demachiant 2 în 1 (O2 Eye Cleanser), Gel contur ochi – (Cream Gel – eye contour), Cremă hidratantă antirid (Botox like Cream), Cremă restructurantă (Restructurant Cream), Cremă de masaj-anticelulitică (Anti-Cellulite Massage Cream).

Ceea ce ar conţine linia cosmetică este de fapt SYN-AKE®, câştigător în 2006 al SWISS TECHNOLOGY AWARDS - o peptidă sintetică antirid care mimează activitatea lui Waglerin 1, polipeptidă din veninul şarpelui "Temple Viper" sau Tropidolaemus Wagleri.

În testele clinice acest produs a arătat capacitatea de a reduce ridurile prin inhibarea contracţiilor musculare, prin acest mod asemanandu-se cu efectul Botox. În testele clinice mărimea ridurilor este redusă pină la -52% după 28 de zile de aplicare. Cele mai bune efecte se obţin la ridurile de expresie.

Concentraţiile şi formulele cremelor au fost alese şi testate de Dorin Negrau la laboratorul lui din Cluj Napoca. Veninul a fost cumpărat de la o companie elveţiană, deşi a fost colectat în Brazilia, iar producerea efectivă a cremelor a fost realizată într-o fabrică autohtonă. Crema se găseşte doar în farmacii.

Ţi-a plăcut acest articol?

Fii smart & chic alături de noi, dă LIKE paginii The ONE de Facebook!

Comenteaza Am mai scris despre: branduri , produse , cosmetice , romania
Nu există comentarii

Adaugă un comentariu

Campurile marcate cu rosu nu sunt valide!

Comentariul a fost adaugat!

Redactorii One.ro îşi rezervă dreptul de a modera comentariile. Vor fi şterse comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încalcarea legii, la violenta sau la ură. Va mulţumim!