Revoluţia texturilor

  • 252 afişări
Revoluţia texturilor

Designerul Giles Deacon şi câteva nume importante de experţi din lumea modei şi a designului de ţesături au fost prezenţi la Milano, în cadrul conferinţei P&G Future Fabrics, pentru a discuta cele mai recente inovaţii în materie de textile şi îngrijirea lor. The ONE a fost acolo şi vă împărtăşeşte impresii la cald.

 
„În ultimii ani, complexitatea materialelor a fost motorul ce a împins moda mai departe. Designerii s-au concentrat mai mult pe texturi şi mai puţin pe siluetă”, afirmă profesorul Louise Wilson de la Central St. Martins. Într-adevăr, textilele au modelat trenduri şi au schimbat percepţii: curentul punk s-a creat în jurul alăturărilor contradictorii de materiale clasice (tartan şi piele) şi cele contemporane (plastic, vinil), iar febra disco a fost alimentată de texturi efervescente, cu finisaje metalice şi detalii fabuloase. În plus, fuziunea dintre modă şi sport, declanşată în anii ’90, este responsabilă pentru multe inovaţii din prêt-à-porter. 
„Materialele împrumutate din echipamentele sportive sunt moderne, funcţionale şi confortabile şi vin ca o completare firească a lifestyle-ului mai puţin formal impus de rutina noastră zilnică, fără a neglija însă componenta fashion. În multe sensuri, viitorul texturilor este viitorul în lifestyle”, consideră Sabine Le Chatelier, Associate Fashion Director la Premiere Vision (partener oficial al P&G Future Fabrics şi lider în definirea tendinţelor în materie de ţesături). Creativitatea este stimulată de alăturarea elementelor contrastante - masculin şi feminin, sportswear şi high fashion, casual şi elegant.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    
Moda este mai mult ca oricând un experiment - cu imprimeuri elaborate 3D, noi tehnici de colorare, texturi ce înglobează descoperiri ştiinţifice revoluţionare şi finisaje avangardiste cu fibre optice. Materialele sunt mai senzoriale, designerii concentrându-se nu doar asupra aspectului lor, ci şi a modului în care se mişcă, se drapează sau formează volume. Alăturările neaşteptate de texturi foarte diferite şi fuziunea lor sunt o nouă provocare, de la care designerii nu se sustrag.
Această nouă „revoluţie industrială”, cum o numea Sabine Le Chantelier, impune şi noi modalităţi de îngrijire a hainelor, în care termenii de „spălare automată” şi „piese high fashion” nu se mai exclud reciproc. P&G s-a aliniat curentului şi a introdus cea mai recentă inovaţie a sa, Ariel 3 in 1 PODS, bazat pe tehnologia Fiber Science în trei paşi, ce promite să protejeze, să cureţe şi să îmbunătăţească fibrele, pentru un aspect impecabil al hainelor, inclusiv pe termen lung. În completarea sa vine şi noul Lenor cu tehnologia STEP, ce contribuie la menţinearea aspectului de nou şi conţine arome special create de parfumieri de top.
Iniţiativa P&G a fost susţinută şi de renumitul designer Giles Deacon, noul Global Fashion Consultant P&G, care a creat special pentru eveniment o colecţie-capsulă neconvenţională, realizată în totalitate din piese ce pot fi spălate la maşină. Modelele au păşit pe catwalk în rochii ample, mantouri cu detalii elaborate sau fuste cu finisaje glossy, toate realizate din ţesături inovatoare. După prezentare, i-am răpit câteva minute designerului care ne-a răspuns cu amabilitate la câteva întrebări.
 
The ONE: Purtaţi piese din materiale inovatoare în ţinutele de zi cu zi?
Giles Deacon: Da, chiar şi acum am un blazer dintr-o textură senzaţională, care nu se şifonează, şi mi-aţi observat pantofii sport? Sunt foarte high-tech! (râde)
 
The ONE: Ce alegeţi înainte, materialul sau designul?
G.D.: La acest proiect a fost întâi materialul. Am căutat să găsim texturi interesante şi relevante, dar care să poată fi  spălate la maşină. Am lucrat cu cele mai inovatoare fabrici de textile şi am vrut să obţin piese care s-ar integra oricând într-o colecţie de-a mea. Apoi am fost stimulat de ideea de spălare automată şi am vrut să surprind cu piese pe care nu te-ai gândi niciodată să le speli acasă.
 
The ONE: Colecţiile dumneavostră sunt mereu neconvenţionale. Ce vă inspiră?
G.D.: Lucrurile fundamentale: oamenii, viaţa, cerul. Pentru imprimeuri mă inspir din muzică, din artă. Călătoresc mult, adun idei şi le transmit studioului meu. Avem o arhivă impresionantă de moodboards. Este foarte important să fii la curent cu tot ce se întâmplă în jur.
 
The ONE: Ce faceţi când nu sunteţi la studio?
G.D.: Îmi place să dau interviuri. Ştiu că multora nu le place, dar pe mine nu mă deranjează pentru că întâlnesc mereu oameni noi. Şi îmi place să desenez, nu doar schiţe de modă. Mă relaxează. Fac multe tablouri în acuarelă, în stil fantasy.
 
The ONE: V-aţi expus vreodată tablourile?
G.D.: Voi face acest lucru chiar în luna ianuarie, în timpul Săptămânii HauteCouture de la Paris, la Rambert Fleurs. Câteodată e bine să faci şi altceva în afară de modă.
 
 

Ţi-a plăcut acest articol?

Fii smart & chic alături de noi, dă LIKE paginii The ONE de Facebook!

Comenteaza Am mai scris despre: design , hainele , neconventionala
Nu există comentarii

Adaugă un comentariu

Campurile marcate cu rosu nu sunt valide!

Comentariul a fost adaugat!

Redactorii One.ro îşi rezervă dreptul de a modera comentariile. Vor fi şterse comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încalcarea legii, la violenta sau la ură. Va mulţumim!