La ce riscuri te expui când faci sport la sală fără antrenor

  • 43 afişări
10 iulie 2018 Alexandra Necsoiu
La ce riscuri te expui când faci sport la sală fără antrenor

Când vrem să slăbim şi să ajungem la o forma fizică dorită, de cele mai multe ori începem să mergem la sală. Ne facem abonament, însă puţine sunt cazurile în care angajăm şi un antrenor personal care să ne îndrume exerciţiile pentru a avea rezultate maxime şi, în special, pentru a ne feri de suprasolicitare sau, mai rău, de accidente.

 

Costurile ridicate ale serviciilor unui antrenor personal îi fac pe mulţi să se limiteze la a folosi aparatele din sală aşa cum consideră, fără a se gândi la riscuri.

 

Silviu Nicolae, Transformation Coach la Bodyshape, ne spune cât de mult pierdem atunci când credem că economisim bani făcând sport după cum credem noi, fără sprijinul specialistului.

 

“Antrenorul personal este acel om care ştie exact ce ai tu nevoie, te ajută să te descoperi, de unde să începi şi care sunt nevoile tale, te ajută să îţi atingi obiectivele. Te învaţă să execuţi corect exerciţiile, te ajută să îţi cunoşti propriul corp şi să îţi depăşeşti limitele. Te ajută să îţi stabilesti un plan alimentar echilibrat, să rămâi motivat, să îţi păstrezi sănătătea şi să o îmbunătăţeşti.

Un antrenor personal este acel om care trebuie să ştie să îţi personalizeze antrenamentul astfel încât să ajungi la rezultatele dorite.Nu putem compara niciodată lucrul de unul singur cu ceea ce îţi poate oferi un antrenor personal. În momentul în care mergi la sală, lucrezi de unul singur şi vezi că nu ai rezultate sau apare o mică durere, eşti tentat să renunţi. Rezultatele nu apar pentru că nu lucrăm corect şi nu suntem consecvenţi în ceea ce facem!

Dezavantajele de a face sport fără un antrenor personal:

 

Exerciţii făcute haotic, fără rezultat!

 

Nu ne-am născut învăţaţi. La sală nu ştim să folosim corect aparatele, nu ne încălzim corect ori suficient, credem că ce vedem pe YouTube este valabil în cazul nostru şi ajungem să facem exerciţiile incorect şi mai puţin sau mai mult decât este necesar.

Internetul ne oferă informaţii, dar nu ne corectează dacă executam greşit mişcarea respectivă, nu ne personalizează antrenamentul, nu ne monitorizează şi nici nu ne susţine în ceea ce dorim să realizăm. Este doar informaţie şi atât!

Fără studii de specialitate nu vom şti niciodată să ne personalizăm antrenamentul ca să obţinem rezultatele dorite.

 

Accidentări grave!

 

Asistenta unui antrenor personal în sală este vitala, altfel riscul unei accidentări serioase este foarte mare. O accidentare nu numai că te blochează în drumul tău către obiective, dar te poate trimite şi pe masa de operaţie. Dacă nu lucrăm corect, accidentările pot fi foarte grave şi putem rămâne  cu probleme care ne pot urmări apoi toată viaţa. Să plăteşti în plus pentru un antrenor personal este infim faţă de gravitatea problemei accidentărilor.

 

Îţi pierzi motivaţia

 

Daca lucrezi de unul singur nu eşti motivat pe termen lung. Îţi pierzi treptat cheful de sală şi renunţi.  De multe ori ajungem să ne simţim stânjeniti de forma fizică în care ne aflăm, că nu am evoluat aşa cum ne aşteptam, devenim frustraţi, ceea ce duce la un moral scăzut şi lipsă de motivaţie. 

Un antrenor personal te poate ajuta foarte mult la acest capitol atunci când simţi că progresele sunt foarte lente sau ai ajuns la o plafonare care te demoralizează. El va ştii întotdeauna ce trebuie să facă să ne ridice moralul, să fim motivaţi 100 % pentru antrenament şi să avem cel mai bun randament.

 

Renunţi după o lună

 

Dacă alegem să lucrăm singuri, nu vom ştii să ne personalizăm antrenamentul. Musculatura trebuie antrenată corect pentru a obţine rezultate. Atunci când ne antrenăm după ureche fără un plan bine structurat şi, pe deasupra, mai executăm şi incorect miscarile, putem fi siguri că rezultatele obţinute vor fi nule sau mult sub aşteptări. De aceea 80% eşuează după prima lună de mers la sală.

Aici un antrenor personal ne ajuta foarte mult in planificarea antrenamentului, respectarea si executarea exercitiilor in mod corect.

 

Nu ştii să diversifici mişcările pentru a avea rezultate

 

Schimbarea nu se face în 2,3,4 săptămâni, ci este de durată. Avem nevoie de diversitate pentru rezultate vizibile. Un antrenor personal cunoaşte mult mai multe metode de antrenament şi exerciţii specifice, aceste informaţii fiind vitale pentru maximizarea rezultatelor pe termen lung şi evitarea plafonării. O greşeală des întalnită este aceea de a face aceleaşi exerciţii în fiecare zi, fără a schimba nimic. Programul de antrenament trebuie individualizat pentru fiecare în parte, trebuie privit ca o structură dinamică aflată în permanentă schimbare şi evoluţie. Organismul nostru se adaptează foarte repede şi nu mai răspunde aşa cum ar trebui la anumiţi stimuli, de aceea tot timpul trebuie să diversificăm antrenamentul”, explică Silviu Nicolae, Transformation Coach la Bodyshape.

 

Ţi-a plăcut acest articol?

Fii smart & chic alături de noi, dă LIKE paginii The ONE de Facebook!

Comenteaza Am mai scris despre: riscuri , sala , antrenor personal
Nu există comentarii

Adaugă un comentariu

Campurile marcate cu rosu nu sunt valide!

Comentariul a fost adaugat!

Redactorii One.ro îşi rezervă dreptul de a modera comentariile. Vor fi şterse comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încalcarea legii, la violenta sau la ură. Va mulţumim!