Ulei de in - sanatate, frumusete, viata lipsita de griji

Ulei de in - sanatate, frumusete, viata lipsita de griji

Ulei de in - sanatate, frumusete, viata lipsita de griji

26 mai 2011 Luiza Burhai Redactor

Uleiul de in este un produs natural, obtinut prin presarea la rece a semintelor de in, astfel incat proprietatile curative si calitatile tamaduitoare sa nu fie pierdute.

In compozitia uleiului de seminte de in, intra lignani (chimicale naturale din plante cu capacitate antioxidanta) care au proprietati antivirale, antibacteriene, antiparazitare si antitumorale.

Cercetatorii sustin ca lignanii din semintele de in, aduc multe promisiuni in batalia cu afectiunile, incluzand un rol important in prevenirea cancerului, mai ales cancerul la san.

Uleiul de seminte de in contine lecitina si este deosebit de eficient in reglarea tranzitului intestinal. De asemenea, uleiul de in are actiune antiinflamatoare, cardioprotectoare si de reducere a grasimilor din sange.

Uleiul de in are calitati deosebite, continand de doua ori mai multi acizi grasi Omega 3 decat uleiul de peste si un amestec de acizi esentiali Omega 3 si Omega 9.

Toti acesti aminoacizi au un rol primordial in refacerea celulara, fiind foarte utili in tratarea sau ameliorarea diverselor afectiuni.

Ulei din seminte de in - sursa de fibre vegetale

Semintele de in sunt o sursa excelenta de fibre, atat solubile si cat si insolubile. Mucilagul continut stabilizeaza nivelele glicemice din sange si este un laxativ natural.

La fiecare 100 de grame de seminte de in primesti 25-30 de grame de proteine, motiv pentru care consumul de ulei de in este foarte recomandat in diete, atata timp cat este administrat cu moderatie.

Ulei de in - sursa de vitamine si minerale

Vitaminele si mineralele gasite in semintele de in sunt: zinc, fier, Viramina E, caroten, Vitaminele B, magneziu, calciu, sulfur, potasiu, fosfor, mangan, silicon, curpu, nichel, molibden, crom si cobalt.

Ulei de in - beneficii in sanatate, cosmetica si stare psihica

Beneficiile consumului de ulei de se refera la:

  • protectie antioxidanta
  • prevenirea cancerului de piele, prostata, san, plaman, colo-rectal
  • tinerea sub control a astmului, afectiuni pulmonare cronice obstructive (bronsita, pleurezie, emfizem)
  • mentinerea echilibrului hormonal in menopauza, dureri menstruale (dismenoree),
  • infertilitate masculina si feminina prin eliminarea excesulul de hormoni la nivel digestiv
  • riscul bolilor cardio-vasculare se reduce semnificativ la cei care aduc prin alimentatie surse de acizi grasi omega 3;
  • scade productia si activitatea fibrinogenului;
  • scade rata aritmiilor cardiace;
  • mareste cantitatea de serotonina in creier si ne confera o stare de bine
  • ajuta la cresterea si ramificarea terminatiunilor nervoase (dendride si axoni);
  • intarzie si reduce aparitia simptomelor senilitatii prin blocarea generarii de radicali liberi de natura lipidica;
  • capacitatea de a distruge vasele care alimenteaza cu sange tumora (proprietate pe care o mai are numai genisteina din soia!);
  • marirea suprafetei intestinale si a absortiei nutrientilor
  • vindeca ulcerul gastric si duodenal
  • blocheaza actiunea citokinelor (TNFa, PAF, PCR, IL1-8 etc.);
  • stimuleaza sinteza colagenului din piele, aceasta devenind mai elastica si mai supla.
  • deficit de atentie si hiperactivitate ( datorita continutului de lecitina)
  • tinerea sub control a depresiei, schizofreniei, tulburarilor bipolare, sclerozei in placi, anxietatii, migrenelor, anorexiei nervoase
  • in osteoartritia, artrita reumatoida
  • in arsuri, acnee, eczema
  • in constipatie, boala Crohn, ulcer
  • hipercolesterolemie, hipertrigliceridemie, ateroscleroza, hipertensiune
  • prevenirea infarctului miocardic
  • tratarea infectiilor bacteriene, fungice, virale
  • obezitate si stimularea metabolismului energetic

Ulei de in - doza zilnica recomandata

Necesarul zilnic de acizi grasi omega 3 (daca ne gandim sa acoperim nevoile cotidiene ale organismului numai din uleiul de in), este de doua lingurite de ulei de in pe zi, dimineata si seara, inainte de masa.

Incercati sa nu depasiti 3 linguri de ulei / zi, fie el si de in, deoarece exista riscuri de ingrasare si de crestere a lipidelor plasmatice.

Trebuie sa avem in vedere faptul ca uleiul de in este totusi un ulei, fiind astfel chiar situat in varful listei alimentelor celor mai calorigene. Astfel o lingura de ulei (15 ml) x 9,3 kcal/gram, depaseste cu mult de 100 kcal.

Ţi-a plăcut acest articol?

Fii smart & chic alături de noi, dă LIKE paginii The ONE de Facebook!

Nu există comentarii

Adaugă un comentariu

Campurile marcate cu rosu nu sunt valide!

Comentariul a fost adaugat!

Redactorii One.ro îşi rezervă dreptul de a modera comentariile. Vor fi şterse comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încalcarea legii, la violenta sau la ură. Va mulţumim!