3 ponturi ca să nu te îngraşi în vacanţă

  • 51 afişări
17 iulie 2018
3 ponturi ca să nu te îngraşi în vacanţă

Chiar dacă faci sport regulat în timpul anului, este posibil ca în vacanţă, din pricina lipsei mişcării, să te îngraşi şi să pui la loc kilograme de care te-ai chinuit să scapi până acum. Pentru a nu cădea în această capcană, Flavius Ursachi, dublu campion naţional de Culturism şi Fitness la categoria Men Physique Seniori, ne oferă trei pontur care ne pot fi de folos în vacanţă pentru a rămâne în formă.

„Te antrenezi de câteva luni bune,  deja urmezi un plan alimentar bine structurat, rezultatele încep să apară, te simţi mult mai bine… dar apoi mergi în vacanţ şi rezultatele dispar.

Ca şi antrenor văd acest scenariu mult prea frecvent. Oamenii îşi pierd motivaţia din cauza întreruperii obiceiurilor sănătoase în urma unui concediu sau din cauza unui deadline important la job. Mulţi îşi pierd motivaţia pentru tot restul anului, din cauza unei scurte întreruperi care nu pare atât de importantă la inceput.

Pentru că este foarte important să rămâi consecvent în alegerile tale, am pregatit câteva soluţii să te ţină activ din punct de vedere fizic şi să te ajute să îţi optimizezi alegerile alimentare în concediu.

 

1. Începe ziua cu un mic dejun proteic.

Un mic dejun hiper proteic îţi îmbunătăţeşte starea de saţietate în timpul zilei şi te poate ajuta să reduci cantitatea de mâncare consumată în timpul zilei. Când starea de saţietate lipseşte, deviem de la alegerile sănătoase. Iată câteva exemple de mic dejun pe care sigur le poţi găsi la orice hotel sau restaurant.

– Omletă cu legume

– “Scrambled eggs” cu roşii şi ciuperci

– Salată cu brânză de capră

Daca totuşi nu ai soluţii la îndemână, este bine să ai la tine pudră proteică şi să îţi începi ziua cu un smoothie proteic. Îţi las mai jos un exemplu de super shake proteic.

 

2. Mănâncă încet şi opreşte-te înainte să te simţi “plin”.

Una din cele mai eficiente tehnici pentru vacanţă este şi una din cele mai simple. Să mănânci încet. Opreşte-te când senzaţia de foame a dispărut, nu mânca până te simţi “plin”. Aceasta tehnică te ajută să nu mănânci prea mult din două motive:

Fiziologic – Durează în jur de 20 de minute de când ai început să mănânci ca sistemul tău digestiv să trimită semnal către creier pentru a opri senzaţia de foame şi să apară starea de saţietate. Dacă mănânci mai încet acest semnal se trimite înainte de a mânca prea mult.

Psihologic – Atunci când mănânci mai încet, savurezi mâncarea şi te bucuri de gust, având astfel ocazia să simţi mult mai intens specialităţile culinare fără să mănânci prea mult.  Astfel te poţi bucura de anumite măncăruri specifice locurilor fără să te simţi vinovat.

Ca să poţi mânca mai lent ajută-te de paşii de mai jos.

Mananca stând aşezat pe scaun şi la masă

Mestecă mâncarea mai lent

Evită televizor/calculator/telefon –ul în timpul mesei

Pune furculiţa jos după câteva înghiţituri

 

3. Fa un scurt antrenament cu greutatea corpului cel puţin o dată la două zile.

Pentru a păstra beneficiile antrenamentelor pe care le-ai făcut pâna acum, este important să continui să faci mişcare chiar şi în vacanţă. Pentru asta am pregătit şi la Bodyshape un antrenament de 30 de minute, cu exerciţii simple, folosind doar greutatea corpului, având o variantă pentru începători, dar şi una pentru avansaţi. Urmăreşte video-ul pe care l-am realizat”, scrie Flavius Ursachi pe www.bodyshapetransformation.com.

Ţi-a plăcut acest articol?

Fii smart & chic alături de noi, dă LIKE paginii The ONE de Facebook!

Comenteaza Am mai scris despre: vacanta , fitness