Alimentatie corecta de la 20 la 60 de ani

Alimentatie corecta de la 20 la 60 de ani

Alimentatie corecta de la 20 la 60 de ani

05 mai 2011 Luiza Burhai Redactor

Alimentatia si stilul de viatacorespunzator reprezinta garantia unui organism sanatos, faraprobleme de sanatate la batranete.

Varsta de 20 de ani reprezinta apogeul sanatatii organismuluitau, motiv pentru care probabil, ca orice tanara, tinzi sa crezi catot ce zboara se mananca si orice are o frunza de menta in pahar eun Mojito.

Excesul de bauturi alcoolice in tinerete, dietele agresive saurecurgerea la fast food categoric nu te va ajuta pe termen lung,iar acum a venit vremea sa constientizezi acest fapt si sa itischimbi stilul de viata si alimentatia.

Iata cum trebuie sa arata planul de alimentatie corect, de la 20de ani, pana dupa ce treci de a doua jumatate a veacului:

Alimentatia corecta la 20 de ani

Consuma lactate si branza

Dezvoltarea oaselor care incepe in adolescent continua si dupavarsta de 20 de ani, ceea ce inseamna ca tu trebuie nu ratezioportunitate de a-ti proteja oasele pana in 30 de ani, cand incepedeteriorarea acestora, in mod inevitabil.

  • Consuma minim 700 mg de calciu/zi - echivalentul a unui litrude lapte sau 100g de branza.

Evita bauturile alcoolice

Bauturile alcoolice au o multime de calorii,majoritatea fara un aport nutritional. Acest lucru inseamna caorice cantitate de alcool iti aduce kilograme in plus, o proastaconditie a parului, unghiilor si aspectul tenului.

Mai mult, bauturile alcoolice consumate in exces duc, in timp,la probleme grave de sanatate precum diabetul, tipuri de cancer sauinfarct.

Alimentatia dezechilibrata

O alimentatie echilibrata la 20 de ani inseamna un tipar pentrutot restul vietii. Daca reusesti inca de la aceasta varsta saurmezi o dieta bazata pe avantajele unui mic dejun consistent,gustari intre mese sanatoase si orar alimentarcorespunzator ritmului de viata, nu vei fi privat la batranete depofta de viata.

Alimentatia corecta la 30 de ani

Consuma fructe uscate

La 30 de ani, probabil jonglezi cu o cariera, oviata de familie si incercari esuate de a avea grija de tine cafemeie. Adesea, toate aceste sarcini sunt coplesitoare, astfelincat arareori iti permiti dreptul la o alimentative corecta sisanatoasa.

Daca este obosita, nu recurge la energia promisa de o cutie deCola sau Red Bull. Pana si o cana de cafea este de evitat, inconditiile in care caisele iti pot oferi energia dorita si oalimentatie sanatoasa. Consuma fructe deshidratate - caise sau mere- pentru o gustare intre mese cu eliberare treptata de energie.

Gustari intre mese

Cu un program atat de incarcat, riscul de a lua meseleprincipale ca gustari, pe fuga, ori de a recurge la snacks-uri sidulciuri este foarte mare.

Incepand cu varsta de 30 de ani, trebuie sa ai mare grija decorpul tau, sa incerci sa iti organizezi cat mai bine mesele inprogram si sa alegi gustari intre mese potrivite. Astfel, nu tevei ingrijora peste cativa ani de consumul in exces de sare, zaharsi grasimi.

Alimentatia corecta la 40 de ani

Portia de calorii

Rata metabolismului este la 40 de ani cu 10% mai mica decat eracu un deceniu in urma. Asta inseamna ca daca nu ai grija cemananci, risti sa iei in greutate si sa te confrunti cu o sumedeniede probleme de sanatate din aceasta cauza.

De aceea, va trebui sa reduci portia de calorii admise pe zi cu200 de calorii, sau, daca timpul iti permite, sa faci exercitii incat sa arzi acest consum inplus.

Fructe si legume

Nu spun ca nu ar trebui sa consumi fructe si legume pana invarsta de 40 de ani ani, insa aportul de vitamine este cu precaderecerut acum de aspectul tau fizic si vitalitatea corpului.

Aspectul pielii este primul care iti tradeaza varsta daca nuconsumi fructe si legume la 40 de ani. Alege alimente sanatoase cecontin betacaroten, vitamina E si acizi grasi precum avocado,morcovi, ulei de masline, nuci si cereale.

La friptura inainte - la placinte inapoi

Multe femei de 40 de ani au deficiente de fier in organism, dincauza unei diete necorespunzatoare. Daca analizele iti spun acestlucru, ignora avertizmentele potrivit carora carnea rosie nu esterecomandata si adauga acest aliment in dieta chiar de trei, patruori pe saptamana. Consuma, de asemenea, oua, pastai, cereale,portocale, kiwi si rosii pentru a mari absortia de fier aorganismului.

Alimentatia corecta la 50 de ani

Grija la colesterol

La varsta de 50 de ani, atat femeile, cat si barbatii prezintaun risc mai mare de cancer, infarct si osteoporoza.

Adaugand in alimentatia ta fibre solubile precum granele sievitand alimente care tin colesterolul sub control vei tine ladistanta pericolul unor boli grave.

Evita sarea

Unul din cei mai mari factori de risc de a avea probleme cuinima o constituie tensiunea. Aceasta creste proportional cuconsumul de sare si bauturi alcoolice. Evita sarea si consuma lavarsta de 50 de ani alimente bogate in potasiu, precum bananele,fructe deshidratate sau suc natural.

Alimentatia corecta la 60 de ani si dupa

Bacteriile probiotice

Rata metabolismului este cu 20-40% mai mica acum decat la 20 deani, asadar cresterea in greutate este intr-adevar o situatie cucare multi dintre cei peste 60 de ani se confrunta.

Bacteriile probiotice sunt micro-organismevii, care, asociate unor alimente si consumate in cantitatisemnificative, exercita efecte benefice asupra sanatatii umane sicontribuie la intarirea si refacerea sistemului imunitar si alechilibrului natural al organismului.

In cazul unui asemenea dezechilibru, iaurtul probiotic (sau obautura pe baza de iaurt probiotic), consumat zilnic, poaterestabili echilibrul si mentine bacteriile daunatoare subcontrol.

Bea mai mult ceai

Daca ai trecut de pragul de 60 de ani, hidratarea este vitala,intrucat consumul de apa inlatura probleme comune precumoboseala, durerile de cap, incapacitatea de concentrare. Ceaiurileconsumate cu regularitate sunt, contrat parerii populare, o bauturafoarte buna pentru cei peste 60 de ani.

Evita carnea procesata

Mai mult de 80% din populatia peste 60 de ani are de suferit dincauza unei alimentatii necorespunzatoare grupei de varsta. Cel maiimportant de retinut pentru a avea o dieta echilibrata este saeviti, pe cat posibil, carnea procesata - carnati, salam, sunca,bacon, pate.

Tu ai in vedere o alimentatiecorecta?

Ţi-a plăcut acest articol?

Fii smart & chic alături de noi, dă LIKE paginii The ONE de Facebook!

Comenteaza Am mai scris despre: alimentatie , sanatate , 20 ani , maturitate