Într-un interviu recent pentru Romania Insider, cofondatorul One United Properties a discutat despre strategia companiei pentru următorii ani privind construirea de comunități verzi și sănătoase, revitalizarea zonelor abandonate din oraș și restaurarea reperelor istorice.
„Obiectivul nostru este să continuăm să construim într-o manieră responsabilă și să generăm noi repere pe harta orașului, integrând în același timp cele mai noi soluții în materie de construcție, eficiență energetică și design”,
a subliniat el.
Regenerarea urbană joacă un rol important în strategia One United Properties, în egală măsură ca restaurarea reperelor istorice din București, precum Casa Braikoff (One Athénée) și fosta fabrică Ford din Floreasca (One Gallery).
„A contribui la conservarea patrimoniului cultural local este foarte important pentru noi. Bucureștiul are un număr mare de clădiri istorice aflate într-o stare avansată de degradare, deși ele fac parte din istoria noastră, din evoluția noastră ca o comunitate. Copiii noștri merită să aibă acces la această parte a istoriei, să învețe despre trecut, iar arhitectura este o modalitate importantă de a face acest lucru.”
Andrei Diaconescu a mai explicat că One United Properties vede regenerarea urbană atât din perspectiva conservării patrimoniului cultural al orașului prin investiții în restaurare, cât și din punct de vedere al revitalizării zonelor abandonate din oraș și transformării acestora în comunități noi și pline de viață.
„Ca dezvoltator ne simțim responsabili pentru zonele în care construim, pentru comunitățile locale. Pe locul unor structuri abandonate am construit dezvoltări precum One Herăstrău Towers sau One Herăstrău Park, revitalizând astfel întregul cartier și aducând avantaje tuturor locuitorilor. Dezvoltări de amploare precum One Cotroceni Park și viitoarea One Cotroceni Towers reconstruiesc platforme industriale abandonate și le transformă în noi comunități, oferind oamenilor acces rapid la diverse servicii, sub conceptul de „oraș de 15 minute”. Dezvoltarea noastră emblematică One Floreasca City este un alt exemplu de implicare în dezvoltarea urbană durabilă: aici s-a format o nouă comunitate pe un loc abandonat și, în același timp, am contribuit la modernizarea infrastructurii din zonă și la extinderea șoselei, în urma unei investiții de 1 milion de euro.”
„Credem că în cazul nostru, ESG nu este doar motorul pentru creșterea valorii generale a companiei, ci și un factor ce contribuie la construirea unui brand puternic de oraș pentru București”,
a adăugat el.
Interviul complet aici.