„Eu cred că firmele trebuie chiar și înainte de impozit să facă lucruri pentru societate. Până la urmă, ne luăm banii din această societate, clienții noștri sunt cei care cumpără, sunt parte a societății și este normal să dai înapoi, este absolut rezonabil”,
a declarat Andrei Diaconescu la lansarea volumului lui Nicolae I.Angelescu, „Negustorii de odinioară” de la Bookfest.
Reeditarea cunoscutei opere este un demers ce aparține jurnalistului Ionuț Bonoiu, care își propune recupereze istoria antreprenoriatului românesc prin reeditarea unor cărți vechi care vorbesc despre începuturile antreprenoriatului în România. Jurnalist cu peste 23 de ani de experiență în presa de business, Ionuț Bonoiu a lansat prin această primă reeditare colecția BusinessPedia, care speră că va deveni curând manualul de istorie al viitorilor antreprenori români de succes. Prima carte din colecția BusinessPedia, reeditarea capodoperei lui Nicolae I. Angelescu, „Negustorii de ordinioară”, este o bijuterie pe cale de a fi uitată, care ne arată că, oricât de grele au fost vremurile prin care a trecut societatea românească, oamenii de afaceri cu valori morale au avut întotdeauna succes. Ediția este una de lux, realizată în condiții grafice de excepție.
În cadrul evenimentului de lansare ce a avut loc la Bookfest, pornind de la premisa că singura responsabilitate a unei afaceri este profitul, jurnalistul i-a provocat pe invitații săi – Andrei Diaconescu, Ramona Jurubiță, Theodor Paleologu, Ion Sturza și Alexandru Bâldea – la un dialog despre rolul social și cultural al oamenilor de afaceri în societate.
„Salut această inițiativă de a edita o carte cu o parte din benefactorii din trecut, din țara noastră. Cred că această carte ar trebui trimisă gratuit principalilor oameni de afaceri din România împreună cu o scrisoare de introducere în care să explicăm de ce este bine să facem bine”, a spus Andrei Diaconescu. „Știti expresia aceasta din limba engleză: When you want something done give it to a busy man/woman. Așadar, când vrei să se întâmple lucruri, la cine apelezi? La cei care fac treabă oricum. Dacă oamenii de afaceri fac treabă oricum, ei generează salarii, generează impozite, dar trebuie să genereze și lucrări de binefacere, care pot fi mai mici sau mai mari. Și dacă ele sunt mari, mi se pare absolut rezonabil să poarte numele aceluia care a donat banii respectivi, pentru că el reprezintă un model și pentru ceilalți. Pentru că, la urma-urmei, ideea este de a reuși să faci o multiplicare cât mai mare. Pentru că e normal să nu ne bazăm pe eforturi individuale, e normal să devină o tendință această dorință de binefacere. Și ceea ce observ eu chiar printre investitori, printre proprietari, este că își doresc de la firmele în care investesc să facă mai multe lucrări de binefacere – cu asta încep – și abia după aceea își doresc să facă profit. Nu vreau să se ajungă la comunism, nu asta vreau să spun, evident, căci dacă nu facem profit, nu avem din ce să facem lucruri de binefacere, dar partea asta de CSR și ESG trebuie să fie obligatorie pentru noi toți. Noi, One United Properties, avem mai multe inițiative de acest gen, dar printre cele mai importante este ca toată lumea din interiorul companiei să înțeleagă. Avem consultanți pe ESG și pe CSR care fac training cu fiecare dintre oamenii angajați de noi, oamenii din companie, astfel încât ei să înțeleagă și să contribuie la acest efort, pentru că în realitate nu e doar un efort al proprietarului, - evident că este sponsorizat de proprietar - ci efortul este al tuturor celor care lucrează în organizație, și dacă toți sunt conștienți de asta, probabilitatea e că factorul de multiplicare se va realiza”,
a mai punctat co-fondatorul One United Properties.
Reeditarea volumului lui Nicolae I.Angelescu, „Negustorii de odinioară” s-a realizat și cu sprijinul One United Properties.