„Agenda companiilor s-a schimbat foarte mult atunci când vine vorba de identificarea unui birou”

Ziarul Financiar a lansat suplimentul dedicat pieței birourilor și i-a avut invitați într-o conferință online pe unii dintre principalii jucători din acest segment pentru a dezbate situația generală a proiectelor imobiliare office. Mihai Păduroiu, CEO Office Division One United Properties, a subliniat schimbările fundamentale care s-au produs în ceea ce privește criteriile pe baza cărora companiile se uită acum la piața de birouri.

„Agenda companiilor s-a schimbat foarte mult atunci când vine vorba de identificarea unui birou, aș spune chiar fundamental. Pe termen lung, aceste schimbări în criteriile pe care le urmăresc companiile aflate în căutarea unui spațiu de birouri sunt unele pozitive. Și aș începe în primul rând cu partea de certificare, fiind o criză sanitară companiile au înțeles cât de important este ca biroul să aibă o certificare internațională cu privire la standardele sanitare. Certificarea energetică este astazi un standard din punctul nostru de vedere și orice companie ar trebui să adere la o politică de sustenabilitate și să aibă un birou certificate verde. Pe lângă aceasta companiile au înțeles cât de important este ca biroul sa fie nou, de calitate și să aibă o serie de certificări sanitare. În momentul în care chemi oamenii înapoi la birou, nu poți să le mai oferi o clădire din anii ‘90 sau o amenajare care nu a mai fost refăcută, igienizată de ani de zile. Astăzi, companiile prioritizează aceste criterii ce țin de sănătate înainte de alte criterii comerciale.”

În ceea ce privește proiectele office dezvoltate de One United Properties, Mihai Păduroiu a subliniat că toate au avut o evoluție bună, adresându-se unor profiluri diferite. Astfel, clădirea turn One Tower din cadrul One Floreasca City se adresează companiilor medii și care caută un proiect integrat cu toate facilitățile, localizat în zona de nord, cu acces direct în parc, certificare LEED Platinum, WELL, în vreme ce One Cotroceni Park se adresează companiilor cu amprentă mare și suprafețe medii de 3.000 mp.

De asemenea, One United Properties acordă o importanță deosebită facilităților și serviciilor complementare funcțiunii de bază a proiectelor office și rezidențiale.

„Conceptul de Office Hospitality este un exemplu, el include birouri individuale, săli de meeting, un business lounge, birouri pentru 15-20 de persoane care pot fi închiriate inclusiv pentru o zi, o lună sau un an. Această facilitate a contat mult în atragerea companiilor, unele dintre ele reducând amprenta datorită sistemului hibrid de lucru. Acest concept le oferă acea flexibilitate necesară în viitor și cred că vom implementa această facilitate în toate clădirile de birouri pe care le vom dezvolta.”

Interviul complet aici.


Loading...