Cofondatorul One United Properties a fost invitatul emisiunii ZF Lecții de business, unde a discutat despre pașii care au contribuit la succesul One United Properties, dar și care sunt cele mai importante lecții din trecut din care a învățat, precum și ce sfaturi are pentru tinerii antreprenori.

Modelul de business One United Properties este unul bazat nu numai pe calitatea și unicitatea produsului destinat consumatorului final, ci și pe siguranță.

„Pentru o afacere imobiliară, cash-flow-ul este important, gradul de îndatorare și profitul sunt importante. Însă primele două trebuie urmărite zi de zi, pentru că profitul va veni și el. Noi folosim și finanțare bancară, însă avem un grad de îndatorare de aproximativ 28%, unul dintre cele mai mici din industrie din Europa. Am preferat să facem creșteri de capital pentru a avea equity cât mai mare și să vindem la prețul de azi decât să vindem mâine mai scump. Nu ne interesează prețul speculativ”,

a subliniat Victor Căpitanu.

Acesta a povestit în cadrul emisiunii că ambii fondatori ai companiei sunt implicați în operațiunile de zi cu zi, dar există totodată și un proces decizional bine descentralizat pentru o conducere eficientă a afacerii. Iar pregătirea permanentă pentru criză este esențială. „Odată ce ai trecut printr-o criză ca cea din 2008-2009, te gândești că o criză serioasă poate veni oricând. În afaceri, dacă te pregătești zilnic de criză, atunci când chiar vine nu o resimți așa de puternic. Iar când vine criza, trebuie să fii pregătit să cumperi, nu să vinzi.” În plus, e important să ții cont de regulile nescrise în antreprenoriat: încrederea și respectarea cuvântului dat.

La capitolul greșeli, Victor Căpitanu consideră că ce a învățat din trecut este că întotdeauna este bine să investești în domeniile la care te pricepi.

„Cele mai bune decizii le-am luat atunci când am investit în imobiliare, iar cele necâștigătoare au fost când am investit în alte afaceri la care nu ne-am priceput. Cel mai bine e să-ți investești timpul și banii în ceea ce înțelegi.”

Cel mai important sfat pe care cofondatorul One United Properties îl are pentru tinerii antreprenori este să caute un segment de piață unde se poate rezolva o problemă existentă, pentru care există și clienți.

„În orice afacere, cei mai importanți sunt clienții și nevoia pe care nu o adresează altcineva. One a rezolvat o problemă foarte importantă: stocul locativ în București este prost, degradat, foarte vechi, iar noi am propus apartamente, de calitate, în zone foarte bune. Și am avut tot timpul, în realitate, cerere mult mai mare decât oferta.”

În privința obiectivelor de viitor, invitatul de la ZF Lecții de business a recunoscut că cel mai important este să se asigure de implementarea corectă a strategiei la One:

„Pentru următorii 5 ani ne propunem să livrăm proiectele autorizate sau în curs de obținere a avizelor, să reinvestim profitul și să dublăm valoarea intrinsecă a companiei. Avem un plan de investiții destul de ambițios.”


Loading...